Aroganții și Golful

La noi dintre toți șoferii sunt sigur că numai 3% sunt adevărați maeștrii, care știu totul, care conduc preventiv și pe deaupra sunt respectuoși în trafic. Din cei rămași 10% sunt șoferi modești pricepuți, cu experiență, calmi, educați, care au un comportament civilizat, dar care uneori luați de val mai încearcă și ei oarece acte de vitejie și se dau în stambă cu unele ghidușii. alți 17% dintre șoferii care se află în trafic sunt potoliți, conduc după  reguli acceptate de toată lumea, dar empirismul care-i domină le dau o încredere în ei și se comportă imprevizibil. Când sunt ca niște fecioare inocente și fac lucruri nemaipomenite, când fac pe zmeii și conduc nebunește, deși nicio regulă nescrisă nu le-ar impune o asemenea abordare.
Rămâne grosul de 70% de șoferi care sunt needucați, cu un tupeu inimaginabil, care nu gândesc nici cât o găină rebegită. Ei se consideră regii șoselelor, mai ales dacă au mașini puternice. Sunt cei care:
- îți taie fața fără niciun motiv;
- dau flash-uri în neștire;
- stau la cinci metri în spatele tău;
- te șicanează valsând;
- scot mâna pe geam;
- aruncă gunoaiele din mers;
- pun frână la intimidare;
- trec pe galben mereu;
- ți se așează în față la stop;
- depășesc prin dreapta;
- vin de pe banda 1 pe 3;
- nu semnalizează.
Mai fac ei și alte lucruri dar față de mine își arată o aroganță de un nivel nepermis de ridicat, dar pe care și-o manifestă la volan fără nicio motivare obiectivă sau de natură realistă. Un Golf nu este o imensitate de mașină. Nici mică nu este. Firma ar trebui să inspire respect căci este o mașină fiabilă și la cum arată nu este nici ieftină foc. În realitate, șoferii pe care eu îi cataloghez ca neavând creierul la ei, îmi servesc apoape zilnic niște figuri pe care numai faptul că eu conduc preventiv mă pun în situația de a nu mă ciupi, deși unii dintre ei mă enervează teribil când îi văd cât de neciopliți, imprudenți, aiuriți și inconștienți sunt, numai pentru faptul că opresc la indicatorul STOP de la intersecția de pe strada unde stau, când din 20 de mașini este foarte rar că opresc acolo două, eu fiind cu una dintre ele, deși la carte scrie că toți ar trebui să facă gestul. N-am să înțeleg niciodată de ce unii șoferi se cred foarte buni când în realitate sunt foarte slabi după câte greșeli fac în trafic. dar acum trăim vremuri în care oamenii transformă eșecuri în victorii, defecte în calități și prostia în deșteptăciune, deși faptele lor ar trebui să le arate că nu este așa.



(01 septembrie 2017)

Comments

Popular posts from this blog

Consumul mediu la Golf 5 TDI