Fiabilitatea mașinii mele

Când se studiază fiabilitatea:
- se ia un interval de timp, un an, cinci ani, zece ani, să zicem;
- se stabilește ce înseamnă a se defecta mașina;
- se precizează care sunt defectele cauzate de șofer;
- nonfiabilitatea, ca indicator reprezentativ.
În cei 12 ani de când am mașina, din mai mulți indicatori este ales unul care e considerat ca fiind reprezentativ, am luat raportul dintre durata de nefuncționare datorită defectării, exprimată în zile, supra durata totală a celor 12 ani, de asemenea, exprimată în zile. Am contorizat duratele de schimbare a unor becuri și a barei de protecție din spate, precum și duratele reviziilor, în total 20 de zile, ca durate de nefuncționare. Durata totală corespuncătoare celor 12 ani este 4383 zile. Nonfiabilitatea este de 0,0045, ceea ce conduce la o fiabilitate F = 0,9955 sau exprimată procentual, F' = 99,55% ceea ce este de-a dreptul excepțional dacă aș compara cu ceea ce am trăit eu cu mașina mea de teren ARO 244D...
(27 august 2017)

Comments

Popular posts from this blog

Consumul mediu la Golf 5 TDI