Zgâriați, băieți, zgâriați!

Îmi aduc aminte de Ion Heliade RĂDULESCU, poetul care îi îndemna pe scriitorii tineri să scrie,orice, numai să scrie, că literatura de la noi era prea săracă. Ori de câte ori mai la început după ce mi-am cumpărat Golful și-l vedeam zgâriat în parcare mă apuca o suferință teribilă. Mă gândeam ce resorturi îi mână pe oameni să zgârie o mașină care nu le-a făcut nimic. Chiar mi-am propus să fac și o analiză și am ajins la următoarele concluzii:

  • copiii zgârie mașina din amuzament, căci neavând ce face, caută o suprafață pe care să scrijelească ceva, interesant cred ei, deși nu au nicio inspirație sau vreun mesaj de transmis;
  • golanii care se amuză doar pentru că fac și ei ceva, orice, dar fac, pentru a le trece timpul și pentru a se considera importanți în proprii lor ochi;
  • bețivanii care doresc să-și arunce ura acumulată tot timpul că ei nu au maină, că ei nu au carnet de șofer și nu suportă ca altcineva să aibă ceea ce ei nu au și nu sunt în stare să facă;
  • invidioșii dintre vecini care cred că prin astfel de gesturi își crează elemente de supremație, considerându-se victorioși pentru o clipă, chiar dacă nu sunt văzuți de nimeni;
  • plătitorii de polițe care consideră că nu răzbunarea este esențială fîcând rău unui seamăn al lor gândindu-se la judecata divină, ci transmițând un mesaj subtil că și-au achitat factura.
Eu știam că există mulți oameni răi, iar răutatea se manifestă în varii forme, una dintre acestea este prin distrugeri, dintre care zgâriatul cu un cui sau cu o cheie de la apartament este ceva normal și firesc în mintea lor, căci ei nu se pun niciodată în pielea celui care a doua zi își vede mașina cu semne pe ea. Merită făcut un studiu legat de ceea ce se dorește a se transmite prin zgârieturi. Fiecare tip de caracter are specificul său în a produce zgârieturi.

Zgârieturile scurte și adânci sunt ale celor cu răutate extremă.
Zgârieturile pungi și destul de drepte sunt ale celor care au acumulat ură nețărmurită.
Zgârieturile sub forma unor linii curbe arată mari carențe de caracter la cei ce le fac.
Nu am luat niciodată în calcul zgârieturile accidentale produse din neglijență, fie la o parcare, fie la o atingere ceva mai nepotrivită a unui obiect ascuțit, purtat în mână, cu care este atinsă vopseaua.

(31 august 2017)

Comments

Popular posts from this blog

Consumul mediu la Golf 5 TDI