Furtunul buclucaș

Ieri 25 noiembri când am ajuns în Pitești am văzut că iese un pic de fum de la capota mașinii, acel GOLF TDI minunat. Eram la un stop. Imediat ce am avut posibilitatea, am oprit, am ridicat capota și ieșea fum. Dar mai am văzut mustind motorina. Am sunat la un văr al soției. Sâmbătă fiind era o problemă. El mi-a zis că în drum spre Bascov e un service. Am nimerit la un alt service.
Era ora 13,50 și cei de acolo la 14,30 închideau. Pe la 14,15 m-a preluat cineva, a identificat ce și cum și a căutat la el în atelier un furtun de motorină. A schimbat ceea ce era străpuns de țîșnea ca dintr-o fântână și în 30 de minute s-a rezolvat. Mașina mea are 12 ani și 148.000 km. Cineva mi-a zis că de la 300.000 km voi începe să bag banul. Nu de bani este problema, ci de disconfort.
Eram stresat de șoferii din trafic și mă gândeam să schimb mașina cu un Tiguan. M-am răzgândit, dar ieri am revenit și cam 97,13254678129% înclin ca la primăvară să fac acest gest.
Stau și mă întreb ce va urma, căci la câți bani bag eu în acestă mașină, este normal ca și așteptările mele să fie mai mari. Este adevărat că îmbătrânesc cauciucurile, părțile flexibile, dar tot așa de normal este ca la o revizie tehnică meseriașii să aibă o listă dată de fabrică și obligatoriu să înlocuiască tot ce e de înlocuit pentru ca reperele care au probabilitate de a se defecta la 5 ani să fie înlocuite, cele de 6 ani la fel, iar cele cu 10 ani vechime tot așa. Sunt sigur că n-aș mai avea surprize. Este adevărat că și costurile sunt ceva mai mari, dar stresul de a rămâne cu căruța-n drum ar scădea vizibil.



(26 noiembrie 2017)

Comments

Popular posts from this blog

Consumul mediu la Golf 5 TDI